2012. augusztus 5., vasárnap

Gyümölcsös-grízes krém

Sütős-főzős bejegyzés még nem nagyon szerepelt az oldalon, és mivel szeretnék szélesebb, minél sokoldalúbb témákat is átölelni, most egy nagyon egyszerű, ám annál finomabb nasi elkészítési módját osztom meg veletek! :) Magam sem vagyok kimondottan gyakorlott ebben a témában, de szeretek a konyhában ügyködni, ez a krém pedig szerintem tökéletes első lépés annak, aki még csak ismerkedik az alapokkal, de szeretne valami finomat készíteni nagyjából 10 perc alatt, és olyan hozzávalókkal, amelyek minden háztartásban megtalálhatók. 

A gyümölcsös-grízes krém elnevezést valójában én adtam ennek a finomságnak, a receptet ugyanis anyukám egyik füzetében találtam - ott "váratlan vendég krém"-ként szerepelt. Az eredeti név azonban olyan semmitmondó volt nekem, gondolom arra utalt, hogy tényleg pár perc alatt elkészíthető a desszert, ráadásul azonnal fel lehet szolgálni, mert melegen is nagyon finom.


Lássuk a hozzávalókat:
- 2 dl búzadara
- 8 dl tej
- 3 tojás
- 6 ek. cukor
- 1 csomag vaníliás cukor
- ananász / gyümölcs

Én ananásszal készítettem el, egyrészt mert a szilván és a konzervbarackon kívül ezt találtam itthon, és ezt kívántam meg, másrészt már máskor is csináltam ezzel, és bevált. Ha süteménystylist lennék, valószínűleg szóba sem jöhetne az ananász, mivel kinézetében a két sárga nem valami mutatós együtt, úgyhogy valami színesebb gyümölccsel, például eperrel, cseresznyével, kivivel készíteném - egyébként tényleg akármilyen gyümölccsel meg lehet csinálni, amit találtok otthon. 

Elkészítés
1. Először is szükségünk lesz két tálra. Szétválasztjuk a tojásokat, a fehérjét félretesszük, majd később lesz rá szükségünk. A másik edénybe a tojássárgája mellé adjuk a cukrot és a vaníliás cukrot.
2. A gáztűzhelyen megfőzzük a búzadarát és a tejet egészen addig, míg be nem sűrűsödik a massza.
3. Eközben hasonló kis tálakba adagoljuk az ananászt, illetve a választott gyümölcsöt. Én 6 tálat vettem elő, de ha kevesebbet szeretnénk, akkor nagyobbakat válasszunk, hogy beleférjen a krém. ne használjuk fel az összeset, mert rétegesen fogjuk pakolni a krémmel, és még a tetejére is jó lenne, ha maradna.
4. A tojásfehérjéket habbá verjük.
5. Ugyanez történik a sárgájával is, a másik tálban lévő hozzávalókat is összekeverjük.
6. A készre főzött, besűrűsödött grízt az imént összeállított tojásos tálba öntjük, és egyneművé keverjük a két edény tartalmát.


7. Most a tojáshabhoz nyúlunk, lazán belekeverjük a grízes-tojásos-cukros maszlagba.
8. A krém készen van, mostmár csak annyi a dolgunk, hogy rákanalazzuk a kis tálakba az ananászra. Egy réteg krém, ananász, újabb krémréteg, ananász, ameddig meg nem telik az edény.


Íme a végeredmény, tetejére díszítésképp tehetünk tejszínhabot, csokiöntetet. :)

2 megjegyzés:

  1. Nyamiii,azonnal ennék valami ilyesmit,de mától pont kicsit vissza fogom magam a kajálásban. :(


    Most akadtam a blogodra :)
    littlemucli.blogspot.com

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a feliratkozást! :)

      Ugyan, nem vétek egy ilyen kis tál finomság :) Nem vagyok nagy szakértő, de valamivel biztos lehet helyettesíteni a hozzávalókat. Mondjuk a teljes kiőrlésű búzadarára gondoltam először, cukor helyett elég sok mindent lehet használni, és akkor valami friss gyümölcs a konzerv helyett... nem tudom így mennyi kalóriát jelentene, nem hiszem hogy egyébként is olyan sok lenne :)

      Törlés