2012. augusztus 8., szerda

Alapcsomag a gólyatáborba

Biztosan jópáran vagytok, akiknek aktuális most ez a téma, és ha megtehetitek, hogy eljussatok a választott intézmény által szervezett gólyatáborba, már valószínűleg alig várjátok azt a pár napot! Nos, én már túl vagyok ezen, úgyhogy arra gondoltam, megosztom a tapasztalataimat, ötleteimet azzal kapcsolatban, hogy mire is lehet számítani, illetve miket érdemes bepakolni a táskába.

A Szegedi Tudományegyetemen a Juhász Gyula Pedagógusképző Kar hallgatója vagyok, tavaly vettem részt a gólyatáborban, ennélfogva idén leszek másodéves. Nagyon örültem, amikor végül elengedtek, izgatottan számoltam a napokat, ám volt bennem egy minimális szorongás is, tudjátok, a szokásos aggályok, de bíztam benne, hogy izgi programok lesznek, jó bulik, és természetesen megtalálom majd a megfelelő társaságot. Nem mondom, hogy azt kaptam, amit vártam, az első fekete pont már maga a helyszín volt: az eddig megszokott Körös-torok helyett Szegeden, a Hattyas sori sportpályák jelentették a mindennapok színterét, ami mondanom sem kell, kevésbé volt hívogató, mint a puha homok és a hűvös víz. Éjszaka a Teleki Blanka koleszban kaptunk szállást, a mi 4 fős szobánkban 6 ember kapott helyet, ami újabb kényelmetlenségekhez vezetett. Személy szerint sokkal jobbra számítottam, így utólag nem biztos, hogy kifizettem volna az árát, mert nem gondolom, hogy megérte azt, amit kaptam cserébe. Remélem más csupa jó élményekkel tér majd haza, mert ennek tényleg egy életre szóló emléknek kell lennie, ám sok múlik a szervezésen is. Úgyhogy drukkolok, hogy találjátok fel magatokat, élvezzétek a feladatokat, a bulikat és a programokat - nálunk utóbbira sajnos nem nagyon volt példa. 



A gólyatábornak elsősorban arról kell szólnia, hogy a suli megkezdése előtt összebarátkozz egy kicsit az évfolyam- és csoporttársaiddal, magával az intézmény és a szakod szerkezetével, és természetesen érezd nagyon jól magad! :) Ennek megfelelően az öltözködésnek nem kell túl nagy feneket keríteni, hiszen nem erről szól a dolog. A lényeg, hogy nappalra valamilyen laza, szellős, kényelmes öltözéket válassz, de semmiképp ne a legjobb ruháidat pakold be - ki tudja, milyen feladatokat kell majd teljesítened, és egyébként se kelljen folyton ügyelned rá, nehogy valami ráboruljon, stb.  Nem kell sok kiegészítő, csak tényleg a legalapabb dolgok, napszemüveg, esetleg kalap, és egy kisméretű válltáska is jól jön, amibe bele tudod tenni a legfontosabbakat. 
Ez a kép így együtt ezekkel a ruhákkal elég különösen néz ki, azt próbáltam ábrázolni, hogy estére már csinosabban is megjelenhetsz, mint amiben egyébként elmennél szórakozni. A biztonság kedvéért fürdőruhát is érdemes vinni, a legtöbb helyen ugyanis vizes feladatokkal is találkozhatunk. Ha hűvösebb lesz, egy pulcsi vagy kardigán jól jön, úgyhogy annak is szorítsunk helyet a táskában. 


Taj kártya, személyi, diákigazolvány, némi költőpénz legyen nálad, némi könnyű ennivaló, például keksz, de a helyszínen vagy közeli boltokban biztosan lehet majd vásárolni. Esetleg hálózsákot is vihetsz, én is vittem, az elején teljesen feleslegesnek éreztem hogy cipelnem kell, utána mikor ágynemű sem volt a koleszban, nagy örömmel pillantottam rá, "milyen jó is, hogy elhoztalak", gondoltam magamban. Alapvető tisztálkodó kellékek, fogkefe, fogkrém, tusfürdő, papucs, törölköző, fésű. Szerintem hajvasaló, hajsütővas felesleges, hacsak nem a mini utazó méret. Ugyanígy gondolj a sminkre is: nem kell az összes itthoni piperecuccot magaddal vinned, alapozó, púder, pirosító, szempillaspirál, szemceruza, szemhéjpúder, esetleg szájfény... ezeket is lehet variálni - nappalra érdemes visszafogottabb sminket készíteni, estére már a füstös szemek is szóba jöhetnek, ha van kedved, időd, energiád ezzel foglalkozni. 
A kényes kérdés ilyenkor ugyebár az alkohol... mondanám, hogy kinek fontos kérdés, kinek kevésbé, sőt kifejezetten ellene van, de el kell fogadnunk, hogy a gólyatáborhoz ez is hozzátartozik. A legtöbb helyen általában kikötik, hogy nem szabad bevinni, ezt nálunk alaposan le is ellenőrizték, becsekkoláskor minden holminkat átkutatták, átforgatták, ami szerintem elég idióta dolog volt arról nemis beszélve, hogy egyáltalán nem volt kedvemre, hogy magas, kopasz biztonságiak turkáljanak a fehérneműim között... Még a samponos flakont is ellenőrizték, néhol pedig valóban nem sampon lapult benne, úgyhogy minden ilyet elkoboztak - lényeg tehát, hogy inkább ne. Ezek után arra számítottam, hogy biztos a feladatok lesznek "ivósak", vagy ezzel kapcsolatosak, de semmi ilyen nem volt... Sőt, a helyszínről el sem lehetett jönni, úgyhogy a 450 Ft-os sör mellett nem nagyon volt lehetőség másra. Reggel 8kor kelés, utána mentünk a Hattyasra, ahol délután 3-4ig semmi program nem volt, magunkat elszórakoztatni pedig egy üres placcon (mivel nem lehetett eljönni onnan) legfeljebb pár óráig bírtuk. 
Azért más gólyatáborokról nagyon jókat is hallottam, úgyhogy mindenkinek nagyon jó szórakozást kívánok, barátkozzatok, bulizzatok, vegyétek ki a részeteket a feladatokból és a csapatépítésből! :)

4 megjegyzés:

  1. ez azért elég durva, ami nálatok volt akkor! :// remélem azért nem csak negatív élményekkel mentél haza! :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Összességében jól éreztem magam, a társasággal semmi probléma nem volt, de több és színesebb programokkal biztos jobban összekovácsolódott volna a csapat. Ráadásul volt egy lány, aki előtte való évben is volt, és kapásból tudta melyik feladat után melyik jön, úgyhogy a szervezést itt már teljesen leírtam magamban :D A gólyacsapatok versenyeztek ugye, mi lettünk az elsők, nyereményünk pedig néhány előző éves gólyatáboros póló, illetve mindenkinek egy-egy energiaital, amit végig ingyen osztogattak, juppi! :D Kicsit soknak éreztem ezért a 20ezret, annak örülök, hogy néhány barátomat ott ismertem meg :) Ahogy mások beszámolóit hallgattam, szívesen cseréltem volna velük, úgyhogy remélem idén összekapják magukat a szervezők! :D

      Törlés
  2. Nekem már jó pár éve volt a gólyatábor, én sem távoztam túl jó élményekkel. A szállás és szervezés is pocsék volt, arra sem figyeltek, hogy olyan emberekkel rakjanak egy szobába/házba, akik majd a csoporttársaid lesznek (mert 4 kihelyezett központja van a fősulinak). Sajnos akikkel így összebarátkoztam, későbbiekben nem tudtuk tartani a kapcsolatot. Persze utána lettek új barátaim a fősuliról! :)

    VálaszTörlés