2012. március 30., péntek

Kedvenceim a 2012-es cipökollekciókból

Őszintén szólva egy egyszerű cipős posztot szerettem volna készíteni, RENGETEG kollekciót megnéztem, köztük a legnevesebbeket és a kevésbé ismertebbeket is, tehát jó sok időt töltöttem a kiválasztással, hogy melyiket elemezzem. Végül szomorúan arra jutottam, hogy egyik sem volt olyan igazi, aminél huzamosabb ideig leragadtam és gyönyörködtem volna a cipellőkben. Lehet, hogy velem van a baj, de nekem ez a túlságos modernség, hogy már elveszik a cipő eredeti funkciója, mert már járni nem lehet bele, inkább valamiféle műtárgyhoz hasonlít, nem nagyon jön be. Főleg ha arra gondolunk, hogy ezek nem haute couture darabok, hanem utcai viseletre készültek - nem tudom, ki képes 20 centi vastag üreges platformokon, 30 centis sarkakon, és főleg sarkak nélkül járni! Igazából, miután túltettem magam annak a kérdésén, hogy mégis milyen magasra kívánják emelni a tervezők a kedves közönséget, azt nézegettem, hogy sok helyen az anyaggal, de a mintával, úgy alapjában véve az egész designnal nem vagyok kibékülve :( Úgyhogy nem meghatározott kollekciókat fogok bemutatni, hanem kiválogattam azokat a darabokat, amiket biztosan felvennék, ha az ölembe pottyanna! :P  

4

Az előbb a sarkakat és talpakat kritizáltam, nos, ezen a képen csakis lapos darabokat gyűjtöttem össze :) A mintás Nike cipő nagyon tetszik, sportos és divatos, szívesen hordanék hasonlót. Az alatta lévő lanvin cipőt az teszi egyedivé, hogy az oldalán csillogó kövekkel van kirakva, ami valószínűleg varrva van, nem tudom mennyi idő alatt potyogna le, ha ragasztva lenne. Picit hasonlít a Nike-ra, mindkettő magasabb szárú, bokáig ér. Pár balerinacipő is szerepel az összeállításban, íme az első, egy Dolce&Gabbana találmány! A mintája a barokk ornamentikára emlékeztet, az anyagja valami szatén-szerűség lehet, szerintem aranyos darab. Imádom nyáron ezeket a majdnem teljesen nyitott szandálokat, az egyszerűbb fekete egy Vionnet, az arany szintén a Dolce&Gabbana-tól van - jól mutatnak ezek az érmék (vagy micsodák), viccesen csöröghet minden lépésnél. :P

3

Folytatódik a nude-szezon, aminek én személy szerint nagyon örülök, szeretem a föld- és pasztellszíneket :) A Blink alkotása ez a szolid, bézs magassarkú, platform talppal (ez a forma szinte minden tervezőnél megjelenik idén is). A pink szandál Gianvito Rossi-tól való, tetszenek a pántok és maga a színe is, egy szellős nyári ruhával (valamiért a fehér jutott róla először eszembe) mindenképp hordanám. A két alsó cipellő Misoni darab: a balerina orrán tetszik a barna masni, a bal oldalin pedig a rojt és az, hogy a szegélye cikk-cakkos, meg úgy az egész.

1

Láthatjátok, találtam "normális" magassarkút is, úgyhogy nem ítélem el teljesen a felhozatalt... :) Példa erre az első cipő, ami bizonyára csillagászati összegekért kapható: egy Alexander McQueen darab. Igazából ha ránézek, a Versace-hoz kötném először, olyan tipikus jegyeket hordoz magán. A sarok már túl van az én képzeletbeli határomon, valószínűleg nem tudnék benne járni, de nagyon szép, és ezért kapott itt helyet :) A szegecsek és a (bőr?)pántok teszik nem hétköznapivá, a színe viszont inkább visszafogottságot sugall, így lesz imádnivaló! :) A virágos bejegyzésem egészíteném ki ezzel a helyes Blink telitalpú darabbal, ami pedig kötelező hozzá: egyszínű nadrág és egy jó adag önbizalom! :) Jimmy Choo fekete magassarkú szandálját az egyszerű és nagyszerű kategóriába lehetne sorolni, semmi extra, mégis elég, elegáns. Szintén Jimmy Choo darab a barna lapos nyitott szandál: szerintem egy kicsit tengerparti a hangulata, például egy azték mintás ruhával vagy egy nagy, hangsúlyos nyaklánccal nagyon jól mutatna. 

2

Egy utolsó balerina, méghozzá egy Madewell darab! Bájos, nőies, velúr anyagból lehet, elején egy szolid masnival :) A jobb sarokban a Ralph Lauren egyik szépsége, igazából nem tudom, milyen anyagból lehet, de biztos, hogy légáteresztő, jól szellőző (ami fontos nyáron, illetve melegben), mert természetes hatású. Mondhatni "azt kaptuk, amit vártunk", a divatház eddig is szolid, sikkes darabokkal bűvölte el a kritikusokat és a divatvilágot, most sem beszélhetünk ballépésről! :) Két magassarkú, amikben igazából semmi újítás nincs, csak hogy legyen egy kis ízelítő a Louis Vuitton kollekcióból is. Nem túl magas platform talpak, vastagabb sarkak, peep toe kivágás a cipő orránál, csupán a "csomagolás" más: vékony kenderkötéllel és szolidan megbúvó masnival ékített, illetve egy fekete, gyöngyökkel díszített darab.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése