2012. március 30., péntek

Teavirágok

1

Szeretnék bemutatni egy hajtogatás-módot, amit lehet, hogy nem sokan ismertek, viszont nagyon egyszerű belejönni, szép és változatos motívumokat lehet készíteni, az alapanyag pedig szerintem mindenhol megtalálható: a teatasakok :) Itthon nagyon sok tea elfogy, úgyhogy rengeteg üres teatasak gyűlt össze a papírdobozban (célszerű fajtánként egymás mellé rakva tárolni, hogy később ne kelljen keresgélni), mire egy könyvesboltban megtaláltam egy erről szóló könyvet, és nekiláttam az origamizásnak. 
A gyümölcsteák között sok van, aminek színes a csomagolása, szerintem a Pickwick a legjobb, de persze másból is ki lehet próbálni - próbálj olyat keresni, amin kevesebb a szöveg, nagyobb a minta, és csak egyforma mintájú tasakokból hajtogass. Két különböző technikát hoztam rövid leírással, egyik sem bonyolult, úgyhogy próbáljátok ki! :) (A Photoshopom sajnos nem indult el, úgyhogy Painttel ügyeskedtem, nézzétek el :P)

virag1

Szükség lesz egy ollóra, 8db tasakra, ragasztóra, illetve egy papírra, amire felkerül az ábra. Mindegyik teatasakot szét kell bontani, és kivágni a színes képet. (1) Aprólékosan kell dolgozni, mert minden elemnek egyformának kell lennie. Fejjel lefelé fordítottam a képet, és felhajtottam egy szegélyt, hogy eltakarja az írást, és megjelölöm a függőleges felezővonalat egy hajtással. (2) Megfordítjuk, és mind a 4 sarkot behajtjuk a felezőhöz. (3) Ismét megfordítjuk, a 2 felső sarkot, amit az előbb forgattunk, most kihajtjuk (4), és úgy hajtjuk be a széleket a felezőhöz, hogy a sarkok kipördüljenek. (5) A fehér részeket kihajtjuk a széléig, így csupa színes lesz a modell. (6) Ha így (7) néz ki a kész elem, 8-at egymás mellé illesztünk (8), és a lapra ragasztjuk. Lehet kísérletezni, és fordítva illeszteni össze a darabokat, de 4 felhasználásával is mintát kapunk!
virag2
Ennél a modellnél a képet négyzet alakúra kell vágni, a következőképpen: én a feliratos részt vágtam le, behajtottam az átlót, a kilogó fehér részt pedig lenyisszantottam, majd fejjel lefelé folytattam (1) - ez persze a mintától függ, hogy szükséges-e. A felezővonalat itt is meghatjuk, majd a színes oldalon felhajtjuk az alsó sarkokat. (2) A két csücsköt oldalt hátrafelé hajtjuk úgy, hogy a felezővonalnál összeérjenek (3) Továbbra is elöl dolgozunk: A felső szélét lehajtjuk a felezőhöz, a kis csücsök a vonalon túlra kerül, (4) ezután azt újra felhajtjuk, a képen látható módon. (5) A másik része is megismételjük ezt a két lépést, majd a két apró fehér részt kihajtjuk a széléig. (6) A kész elemekből (7) 8-at illesztünk egymás mellé, és felragasztjuk.

2
Hogy tetszett ez az ötlet, ki fogjátok próbálni? :)

1 megjegyzés:

  1. Szépek! Holnap viszek neked egy adag tasakot, gyűjtögettem szorgalmasan. :)

    VálaszTörlés