2012. szeptember 8., szombat

Tipp: A legkönnyebb és leggyorsabb sminkek I.

Kitaláltam egy új poszt-sorozatot, aminek most láthatjátok az első részletét. Az ötletem lényege, hogy olyan sminkeket fogok elkészíteni és lefotózni nektek, amiknek elkészítése nem tart tovább 10 percnél, mégis mutatósak, és legfőképp nagyon egyszerűek. Magam sem vagyok nagy sminkmester, általában nem viszem túlzásba a műveletet sem, és "a kevesebb néha több" elvét vallom ezen a téren. Természetesen szeretek kipróbálni új dolgokat, kísérletezgetni a színekkel, de alapjában véve a föld és nude árnyalatokat kedvelem, a neszesszerem alapdarabjait tehát ilyen darabok alkotják. Ez nem azért van, mert nem vagyok vevő a rikító és feltűnő színekre, csupán jobban érzem magam, ha a hétköznapokon nem úgy nézek ki, mint egy papagáj - persze vannak, akiken kifejezetten kellemesnek találom ezeket a színeket.

A lényeg, hogy ma egy mindennapi sminket fogok nektek megmutatni, ami olyannyira egyszerű, hogy még azoknak is legfeljebb 10 percet rabol el az idejéből, akik sokat szöszmötölnek az alapozó vagy a spirál felvitelével. Épp ezért is hű társam a sietős reggeleken az egyszerű fekete tusvonal, ami kellőképp szolid, mégis szépen kiemeli a szemet, mindenkinek jól áll, és egész nap tart, nem nagyon kell bajlódni vele, esetleg egyszer megerősíteni, ha zűrös napunk van. A tusvonalak terén is számos lehetőség közül választhatunk, akadnak vékonyabb, vastagabb, cicás, merészebb, sőt egészen extrém változatok is, érdemes utánanézni.


Az elkészítéshez sincs szükség túl sok mindenre: a folyékony alapozó (MaxFactor Colour adapt - 40 Cream Ivory) eldolgozása után kiemeltem a szemöldököm, majd por állagú szemhéjpúdert (Essence colour&shine - 01 fabolous) vittem fel a mozgó szemhéjamra, nem egészen a mélyítővonalig, csupán kijelöltem a tus helyét vele. Fehér szemceruzával (MaxFactor kohl kajal - 010 white) lágyan kihúztam az alsó vízvonalat, majd jöhet a folyékony tus (Manhattan Dip Eyeliner - 1010N black)! 
Sok-sok tipp van arról, hogyan kell szép vonalat húzni (akár folyékony szemhéjtussal, akár zseléssel, akár egy egyszerű fekete szemceruzával), a legfontosabb azonban, hogy érdemes picit megfeszíteni a bőrt a művelet közben. Én a belső szemzug felől szoktam kezdeni, előbb vékony vonalat húzok, közben stabilan tartom a kezem, és egyetlen mozdulattal határozott vonalat húzok. Utána igazítok rajta, kiszélesítem, megvastagítom, elkészítem a megfelelő ívet, és végül a "farkincát". Ezzel kapcsolatban hallhattatok a celluxos technikáról: felragasztunk a kívánt szögben egy kis darabot a külső szemzug alá, efölött meghúzzuk a tusvonalat, majd eltávolítjuk a celluxot.
A szemünknek a két réteg szempillaspirál (Rimmel The Max Volume Flash mascara - 003 Ultra black) fog keretet adni, púderrel (Rimmel Stay Matte Pressed Powder - 003 Peach Glow) rögzítjük az alapozót, utolsó lépésként pedig egy kis pírt viszünk fel az orcára (Miss Rose 3 részes bronzosító).

Közben az jutott eszembe, ezt a sminket még azok a lányok is elkészíthetik, akik egyébként nem szoktak, vagy nem szeretnek sminkelni, vagy akik olyannyira minimalisták, mint én, és a bulikban sem arra törekszenek, hogy minél csillogósabb, minél feltűnőbb, minél sötétebb makeup-ot viseljenek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése