2012. szeptember 22., szombat

Elérkezett a kabátvásárlás ideje

Nem tudom, hogy vagytok vele, de nekem valahogy nem a kedvencem a kabátvásárlás - a hűvös, már-már csípős idő beköszöntével azonban kikerülhetetlen egy kabát beiktatása. Mivel így szeptember vége felé még nincs az a farkasordító hideg, az átmeneti kabátok között nézelődtem. 

Ilyenkor irigylem azokat, akiknek még megvan a tavalyi (vagy az előtti, előtti) darabjuk, ugyanolyan jó állapotban, és még mindig tetszik nekik. Sajnos én nem vagyok ebben a szerencsés helyzetben, mert tulajdonképpen egy kabátom van, amit most használni tudnék, de az nem az a mindenhez passzoló-kategória, hanem inkább sportosabb szereléshez illik, így egy magassarkús, elegánsabb szetthez már elképzelhetetlenné válik. A ballonkabátommal kapcsolatban pedig időközben rájöttem (ez nagyjából 3 év távlatát jelenti, nem a "boltban tetszik, hazahozom, fintorgok" történet :D), hogy nagyon előnytelen nekem a szabása, és már az ujja is rövid... úgyhogy mindenképp szükségem lenne valami csini darab beújítására. Pontos elképzelésem nincsen, csupán annyi, hogy nem kell feltétlenül feketének lennie, és valami nőiesebb stílusút kellene találnom, az előbb említett okok miatt... :)

A kinézet mellett érdemes szem előtt tartani olyan szempontokat is, hogy mennyire passzol a kabát a már meglévő ruháinkhoz, tudjuk-e szépen viselni, illik-e az egyéniségünkhöz, praktikus-e az anyaga, könnyen tisztítható-e, nem hibás a darab, stb. A kabátvásárlás előtt érdemes átfésülni több cég, bolt árukészletét, azt javaslom, ne vegyük meg rögtön az első darabot, ami megtetszik, hanem nézzünk szét, hátha van máshol, másmilyen, ami jobban tetszik, kedvezőbb árú, stb. Kerüljünk egy kört, mielőtt választunk, nekem például sokkal jobb érzés utána, hogy tudom, nincs másik, ami miatt jobban fájna a szívem. A kedvenc montázsos technikámat használtam ismét, és nekiláttam a legnagyobb és legnépszerűbb hazai üzletek kínálatának felméréséhez, íme a szerintem legszuperebb darabok!


Elsőként a H&M-mel kezdeném, ami személy szerint az egyik kedvenc üzletem, mert sokféle stílusjegyek megtalálhatók a ruhákon, mégis összességében a letisztult, finom nőiesség jellemzi, és nem utolsó sorban nagyon jó szezon végi kiárusításokat, év közbeni leértékeléseket szoktak tartani. Gondoltam, hogy találok olyan kabátok, ami azonnal belopja magát a szívembe, így is lett: az egész kollekció figyelemre méltó, azt nem mondom, hogy hibátlan, mert szerintem nem az, de mindenképp érdemes szétnézni. Árban még-még elfogadhatónak mondanám, személyes kedvenceim pedig a szürkés-mokkaszínű szövetkabát, valamint a kék-piros dzseki középen.


Szegeden nincsen Mango, aminek őszintén szólva nem is igazán érzem a hiányát, eddig is tökéletesen megvoltam nélküle, de mikor szétnéztem az oldalukon, szomorúan tapasztaltam, hogy ezt az üzletet bizony nem nekem találták ki. Egyrészt az árakat nem az én/mi pénztárcámhoz szabták, másrészt nem is találtam olyan különlegesnek mondható darabot, amire nyugodt szívvel azt mondhattam volna: igen, ez igazán egyedi, megéri a pénzét, nem tudok ellenállni neki. Már maga az komorságot és kimértséget jelez számomra, hogy minden csupa fekete, ez pedig egyáltalán nem jellemző rám. A ruhák minőségéről sajnos nem tudok nyilatkozni, de így első ránézésre egyik kabátka sem lopta be magát a szívembe - ha választani kellene, talán a jobbszélső, de mivel elég fázós vagyok, azt is kilőném.


Ha jól emlékszem, régebben már írtam arról, mennyire szeretem a Pull&Beart, ami továbbra is így van, szerencsére most sem csalódtam, sőt. Bár télies, melegebb kabátokat még nem találtam, ez a két színes széldzseki abszolút kedvencemmé vált! Épp annyira vidámak, színesek és bohémek, amennyire kell! Viszont nem ezért indultam a körutamra, úgyhogy gyorsan rápakoltam őket a képre, és a pár perces képzeletbeli próba után elégedetten "néztem tükörbe", és visszatettem őket a képzeletbeli vállfákra... A szürke kabát is kifejezetten tetszik, szeretem ezeket a prémes részeket rajta, csak az árával nem vagyok megbarátkozva, de egyébként is, most a nőcisebb kabátra van szükségem, nem egy hasonlóra, mint ami van. 

Összességében tehát nem találtam meg álmaim kabátját, sem a felsorolt üzletek, sem a Zara, Bershka, Stradivarius honlapjain, viszont mindenképp hasznos volt a terepfelmérés... úgyhogy addig is "élőben" folytatom a keresést. :)

1 megjegyzés:

  1. Nekem mind kellene a bemutatottakból :)))
    Jelen pillanatban van egy rövid és egy csípő alá érő szövet kabim,illetve egy khaki színű szőrme galléros suhogós anyagú futkozós,ballonon és egy fehér sportos vászon. ezekkel várom a telet és az őszt. de úgy érzem kevés...

    VálaszTörlés